Ocak 4, 2010 tarihinde admin tarafından gönderilmiştir.
DÜŞÜK YAĞIN LİDA ETKİSİ
Uzun süredir, yemeklerimizden yağları kesmemiz önerildi bize. Bunu siz Lida kullanıcılarına biz de önerdik. Bu mantıklı da görünüyor. Yağ yemek sizi yağlı yapar ve bu böyle sürüp gider. Eğer yağlı olmak istemiyorsanız, yağ yemeyi kesin. Ama birinci problem şu: İşe yaramıyor. Ve tabii ikincisi: Bu aslında Lida ile doğru değil.
Yemeklerimizden yağları kesmeye ve dolayısıyla vücudumuzdaki yağlardan kurtulmaya yüklendiğimiz için, gittikçe daha da şişmanladık, hem de alarm verici düzeyde. Aslında, yağ alımımızı azaltmayı da tam anlamıyla başaramadık; 1980-1991 yılları arasında bu miktar sabit kaldı, kişi başı günlük yaklaşık 81 gram. Ama kestiğimiz yağı (kestiğimizi düşündüğümüz yağı), yediğimiz hayvansal proteinleri ve karbonhidratları artırarak telafi ettik. Yapabildiğimiz tek şey, yağdan aldığımız kalori yüzdesini yavaş yavaş azaltmak oldu ama sadece her gün yediğimiz kalori miktarı arttığı için! Oysa ki Lida ile desteklenen bir diyet buna izin vermez. Ve yüklendiğimiz bütün o şekerli gıdalar asitliydi.
Yağ alımını gerçek anlamda azaltan bir insan bile kilo vermeyi bekleyemez. Mayo Klinik’te yapılan altı haftalık bir çalışmada, aşırı kilolu bir kadın, iki hafta boyunca kalorinin %45′ini yağdan aldığı bir diyet uygulamış ve daha sonra da bir ay boyunca aynı miktarda kalori aldığı (genel olarak ilave karbonhidratlı) düşük yağlı bir Lida diyet ile geçmiştir. Araştırmacılar metabolik oranda bir değişiklik tespit etmemişlerdir. Mayo ekibine göre: “Dört haftalık düşük yağlı diyetin HİÇBİR etkisi olmamıştır.”












